تولید کننده نازل برج خنک کننده تولید کننده نازل برج خنک کننده .

تولید کننده نازل برج خنک کننده

روف تاپ پکیج مهتاب گستر

دستگاه روف تاپ پکیج چیست؟

روف تاپ پکیج یا همان پکیج یونیت پشت بامی یک دستگاه تهویه مطبوع می باشد که از تجمیع دستگاه های هواساز و چیلر در یک واحد به وجود آمده است. در صورتی که در ساختمان پکیج یونیت از کندانسور هوایی استفاده شود به آن پکیج یونیت هوایی گفته می‌ شود. اگر از برج خنک کننده در ساختمان پکیج یونیت استفاده شود به آن پکیج یونیت آبی گفته می‌ شود.

اساس کار روف تاپ پکیج، تأمین هوای خنک مورد نیاز از طریق انتقال مبرد از کندانسینگ یونیت به کویل سرمایشی (اواپرتور هوایی) در دستگاه هواساز می باشد، با این تفاوت که هر دو سیستم (کندانسینگ یونیت و هواساز) در قالب مجموعه ای واحد و مستقل تعریف می شوند.

در هواساز روف تاپ پکیج چه مراحلی طی می شود؟

در هواساز این دستگاه مراحل مختلفی به طی می شود که بستگی به فضای کاری و الزامات آن دارد، اصلی ترین مراحلی که در یک هواساز انجام می شود، شامل موارد زیر است:

·        فیلتراسیون هوا

این مرحله هواساز برای افزایش سلامتی افراد و فراهم سازی شرایط برای طی کردن مراحل کالیبراسیون و پروسه های مختلف آزمایشگاهی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. فیلتر های روف تاپ پکیج در ابعاد مختلفی به بازار عرضه می شوند، اما با توجه به این که سایز دیگر دستگاه های این مجموعه بزرگ است، از دو یا یک فیلتر برای پاک سازی هوا استفاده می کنند.

·        تولید بخار آب

برای تولید بخار گرم و افزایش دما در دستگاه روف تاپ پکیج، یک کویل گرمایشی را در بخش هواساز قرار می دهند. کویل گرمایشی موجود در بخش هواساز علاوه بر این که دمای هوا را افزایش می دهد، در فصل تابستان نیز برای کاهش دما استفاده می شود. برخی از این کویل ها برای افزایش دمای محیط از احتراق سوخت استفاده می کنند، اما برخی دیگر برای گرم کردن هوا از انرژی الکتریکی استفاده می کنند، گرما در این کویل ها با عبور برق از المنت های دستگاه تامین می شود. یکی از کویل های موجود در بازار برای گرم کردن هوای محیط از آب گرم استفاده می کند، در این روش کویل آبی از دیگ برای افزایش دما استفاده می کند، کویل با دیگ آب دمای هوا را تا هشتاد و دو درجه سانتی گراد افزایش می دهد.

·        انتقال هوا

برای خرید فن مناسب روف تاپ پکیج باید به عوامل مختلفی توجه داشته باشید، از جمل این عوامل می توان به میزان حجم هوادهی، فشار استاتیکی که از بخش هواساز وارد می شود و مسیر کانال های پکیج یونیت اشاره کرد. فن جهت انتقال هوا به کانال های دستگاه از اختلاف فشار به وسیله پمپ کمک می گیرد. در ولقع می توان گفت، فن مسئولیت به گردش درآوردن هوا در هواساز را بر عهده دارد.

مشخصات روف تاپ پکیج ها

·        کنترل سیستم توسط PLC صورت می پذیرد.

·   هر پکیج یونیت دارای یک و یا دو مدار تبرید جداگانه می باشد که هر مدار با توجه به ظرفیت و نوع کمپرسور درصدی از کل بار دستگاه را تامین می نماید.

·   اجزای دستگاه روف تاپ پکیج به گونه ای طراحی و مونتاژ می شوند که ارتعاش حذف شود. برای نصب دستگاه روی سطح صاف نیازی به لرزه گیر نیست. البته در برخی موارد که دستگاه روی سقف نصب می شود، با توجه به نوع سازه سقف ممکن است لازم باشد از لرزه گیر های لاستیکی استفاده شود.

·   طبق آمار خدمات پس از فروش شرکت ها مشخص می شود خرابی اکثر دستگاه ها به دلیل عدم تخصص افرادی است که نا آگاهانه نسبت به روشن کردن و یا نگهداری دستگاه اقدام کرده اند. این راهنما جهت کمک به تکنسین های مجرب جهت عملیات نصب و راه اندازی اصولی پکیج یونیت در اختیار آن ها قرار می گیرد.

·   هر روف تاپ پکیج شامل سویچ قطع فشار بالا و فشار پایین جهت هر کمپرسور، سنسور فشار مکش و رانش کمپرسور، سویچ فشار فن و فیلتر هوا، سنسور های دمای هوای ورود و خروج اواپراتور، شیر انبساط الکترونی، شیر قطع خط مایع، شیر شارژ مبرد، سایت گلس، شیر برقی، فیلتر درایر، شیر اطمینان بوده و به صورت شارژ شده با مبرد تحویل داده می شود.

کاربرد های پکیج یونیت

کاربرد های این دستگاه بیشتر شبیه به هواساز و ترکیب آن با چیلر می باشد ولی تفاوت در نوع به کارگیری و قیمت نهایی آن در انتخاب ما اثرگذار خواهد بود. بنابراین می توان گفت پکیج یونیت بیشتر برای مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که فضای بزرگ و با متراژ بالا داشته باشند. پس برای مکان های اداری و مسکونی که از بخش های کوچک و متعدد تشکیل شده اند مناسب نمی باشد. از دستگاه روف تاپ پکیج بیشتر برای تالار ها، سالن ها، دانشگاه، نمایشگاه ها، راه رو های بزرگ، کارگاه ها و کارخانه ها، بیمارستان ها و کتابخانه ها استفاده و بهره برداری کرد. در کل می توان گفت که دستگاه پکیج یونیت برای هر فضای بزرگی که نیاز به گردش هوا و هوای تازه دارند مناسب است.

مزایای روف تاپ پکیج ها

کیفیت بهتر هوا:

روف تاپ پکیج با کمک تجهیزات تهویه می تواند به حفظ کردن هوای تازه و تمیز در محل کمک کند.

امنیت:

این سیستم به دلیل قرار گرفتن در پشت بام و در دسترس نبودن و همچنین داشتن تهویه مطبوع از آسیب دیدگی در امان می باشد.

صرفه جویی در فضا:

به دلیل این که پکیج یونیت در مکان ثابت و تقریبا در سقف قرار می گیرد پس در نتیجه فضای زیادی اشغال نمی کند و در بهینه سازی فضا کمک می کند.

عملکرد انرژی بالا:

پکیج یونیت برای کنترل کردن دما و همچنین کاهش مصرف انرژی به انواعی از کنترل مجهز است این دستگاه به کم کردن هزینه های مصرفی کمک بسیاری کند.

هزینه پایین خرید دستگاه:

هزینه خرید روف تاپ پکیج نسبت به دیگر پکیج ها کم تر خواهد بود به دلیل استفاده از کمپرسور های کوچک تر در مقایسه با دستگاه هواساز و چیلر. حذف اوپراتور آبی و همچنین کاهش طول لوله کشی خط مایع.

نکات مهم هنگام خرید و انتخاب روف تاپ پکیج

در حالت کلی زمانی ما قصد خرید و یا انتخاب یک روف تاپ پکیج داریم باید به یک سری نکات ریز و در عین حال حساس توجه کنیم تا یک انتخاب صحیح و گزینه مناسب برای خرید خود بیابیم.

اولین موردی در هنگام خرید و انتخاب این است که باید توجه به این موضوع باشد که حتما کار انتخاب و خرید پکیج را با استفاده از مشاوره های فرد مجری انجام داده و یا به صورت کامل خرید و انتخاب آن را بر عهده خود فرد مشاور و مجری بگذاریم که در هنگام خرید نیازی نیست زیاد وارد موضوع برند ها شده و تمرکز خود را برای آن ها بگذاریم و می تواند در این زمینه به تجربه فرد مشاور و مجری تکیه نمایم.

همچنین در ابتدای پروژه لازم است تا زیر سازی های لازم برای راه اندازی و نصب پکیج یونیت به صورت کاملا آماده باشد و به هیچ وجه در خرید نباید گول قیمت های فریبنده و گران را بخوریم و همیشه گرانی یک محصول نشان دهنده کیفیت آن نخواهد بود.

همچنین در هنگام خرید می توان از فروشنده تمامی سوال هایی که در ذهن ما وجود دارد را پرسیده و اطلاعات مناسبی کسب کنیم و همچنین به هیچ وجه نباید به پیمانکار فشار آورد تا سیستم را در کم ترین زمان ممکن راه اندازی کند چرا که در صورت انجام این کار ممکن است کیفیت مطلوب و مورد نظر ما حاصل نشود.

همچنین در هنگام راه اندازی سیستم اجرای کانال های انتقال برای روف تاپ پکیج بسیار ضروری بوده و باید به آن توجه بسیار ویژه‌ای داشته باشیم.

مورد آخر این است که به هیچ وجه نباید روف تاپ پکیج را با کولر آبی مقایسه کنیم چرا که تفاوت بسیار زیاد در کیفیت این دو محصول وجود داشته و پکیج یونیت یک سیستم مدرن جهت تهویه مطبوع به حساب می ‌آید و عملکرد کاملاً متفاوت با کولر آبی ارائه می نماید.

راهنمای انتخاب و خرید پکیج یونیت پشت بامی

انتخاب نوع پکیج یونیت پشت بامی نیاز به بررسی و محاسبه دقیقی دارد تا ظرفیت مورد نیاز آن متناسب با پروژه تعیین شود. پس یادتان باشد قبل از خرید اقدام به خرید روف تاپ پکیج حتما با یک کارشناس سیستم های تهویه مطبوع مشورت کنید.

گروه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر با سال‌ ها تجربه در زمینه مشاوره و نصب و راه اندازی بهترین سیستم های تهویه مطبوع، آماده ارائه انواع روف تاپ پکیج ها به مشتریان عزیز می باشد.

مشاوره و سفارش روف تاپ پکیج

برای مشاوره و خرید روف تاپ پکیج می توانید با تیم متخصص مهتاب گستر در ارتباط باشید .

شما می توانید از طراحی تا اجرا محصول مورد نظر و پشتیبانی آن برای پروژه های بزرگ را به ما بسپارید .

وب سایت شرکت مهتاب گستر: https://cooling-tower.ir/

تلفن: 66706377 و 66709528

همراه:  09127883721

ایمیل: prod.cooling.tower(@)gmail.com


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۳:۵۱ توسط:شرکت مهتاب گستر موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده